Pszichológia, mindfulness és ami ezeken túl van

A szerzőről és a blogról

2017/03/13. - írta: Ursus Libris

 

dm_kep.jpgNem sokkal az ezredforduló előtt kezdtem könyvkiadással foglalkozni, több mint egy évtizede vezetem főállásban az Ursus Librist. Az első kötetek az indiai kultúra és a kereszténység köréből kerültek ki, később a tematika kibővült a buddhizmussal és a pszichológiával. Elméletibb, tudományos ismeretterjesztő jellegű munkák, illetve önismerettel, életmóddal foglalkozó gyakorlatiasabb művek egyaránt bekerültek a választékba. A könyvkiadás nemcsak „vállalkozói kísérletnek”, hanem szellemi ösvénynek is bizonyult, sőt talán leginkább annak. Sok nagyszerű emberrel megismerkedtem, és sok tudást merítettem az Ursus Libris-kötetekből, egyben sok mindenen elgondolkodtam a kiadásukról szóló döntések során. Örömmel láttam, hogy a különféle területek olvasótábora egyre inkább átfedésbe kerül: keresztények is olvasnak a buddhizmusról és a pszichológiáról, a pszichológusok a vallásról, és így tovább.

Már a kezdetektől nagyon érdekelt a modern tudomány és a vallások határmezsgyéje – ez érzésem szerint még eléggé feltáratlan terület, ahová inkább csak ösvények, mint jól bejárt utak vezetnek mindkét oldalról. A Spiritualitás és tudomány blogon (valamint az azonos nevű Facebook oldalon) ilyeneket próbálok meg bemutatni. Az első címötlet a Buddhizmus és pszichológia volt, mivel e két terület között adódik a legtöbb ilyen jellegű kapcsolat; illetve Jack Kornfield: A bölcs szív című műve, amely az apropót adta az induláshoz, éppen ezzel foglalkozik. Végül mégis az átfogóbb Spiritualitás és tudomány cím mellett döntöttem, mert más tudományágak, például a biológia és ezen belül a neurológia, illetve más vallások, például a hinduizmus és ezen belül a jóga is értékes adalékokkal szolgálnak a témához.

Danka Miklós

Címkék: Ursus Libris
komment

A bejegyzés trackback címe:

https://spiritualitasestudomany.blog.hu/api/trackback/id/tr3812334307
süti beállítások módosítása